شرایط خطوط خدماتی

تعریف خطوط خدماتی

خطوط خدماتی شامل خطوطی هستند که از این خطوط می توانید به مشترکین خود که با ایشان همکاری می نمایید پیامک ارسال نموده و در نظر داشته باشید :

  • 1 - از این خطوط نمی توانید در قسمت ارسال منطقه ای و کد پستی و شماره های غیر که مشترک شما محسوب نمی شوند استفاده نمایید.
  • 2 - در صورتی که حتی به یک شماره غیر از بانک شماره مشترکین خودتان ارسال انجام دهید تبلیغاتی محسوب شده و شامل جریمه می گردد.
  • 3 - هرگونه اطلاع رسانی به لیست مشترکین خود ارسال خدماتی محسوب می شود.
تذکر 1 : در نظر داشته باشید با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت ارتباطات سیار درخواست تغییر وضعیت خط به خدماتی تابع مراحل مختلف می باشد همچنین نظر به اینکه تعداد محدودی از خطوط در طول ماه خدماتی می گردند لذا زمان عملیاتی شدن آن کاملا نامشخص است و پیگیری مکرر آن شرکت، تاثیری در روند نخواهد داشت. ﻻزم بذكر است به محض خدماتي شدن شماره، حتما به شما اطﻼع رساني خواهد شد.
تذکر 2 : شایان ذکر است، کلیه موضوعات مطرح شده فوق از سوی ارتباطات سیار امکان تغییر و بروز رسانی خواهد داشت و در صورت هرگونه تغییر احتمالی مراتب اعلام می گردد.
تذکر 3 : ارسال راهنمای غیرفعالسازی و یا نحوه خروج از دریافت پیام های خدماتی بصورت ماهانه برای کلیه مشترکین و سرویس ها الزامی می باشد. نحوه ارسال راهنمای غیرفعالسازی بصورت زیرنویس و یا پیام مجزا به انتخاب شرکت می باشد.مثال: لغو عضویت ارسال با کد ...
دستورالعمل اجرایی مربوط به اپراتور
  • 1 - خدماتی شدن خطوط فقط برای اشخاص حقوقی كه دارای شناسه ملی و شماره ثبت می باشند، امكان پذیر است.
  • 2 - آدرس ایمیل مندرج در تعهدنامه حتما باید سازمانی بوده و ایمیل های Yahoo، gmail ، ... که عمومی هستند قابل قبول نخواهند بود.مثال: info@yourdomain.ir
  • 3 - توجه نمایید در تعهدنامه قسمت مربوط به "جامعه هدف" بطور واضح و دقیق مشخص شده باشد. بعنوان مثال درصورتیكه جامعه هدف شما مشتریان یك سایت یا یك اپلیكیشن می باشند، حتما نام سایت و یا اپلیكیشن در این قسمت درج شود. مانند: مشتریان شرکت، کاربران سایت.............. (نام سایت مشخص باشد)
  • 4 - در تعهدنامه بخش مربوط به " موضوع محتوای پیامك خدماتی" حتما به طور كامل، واضح و دقیق توضیح داده شده و از درج " اطﻼع رسانی" و امثالهم خودداری نمایید.
  • 5 - در خصوص صندوق های قرض الحسنه، شركت های بورس و ..... ارائه مجوز از بانك مركزی الزامیست.
  • 6 - درج نام كامل كاربر به عنوان مثال: دانشگاه (نام واحد درج شود)- مدارس بطور كلی(شهید....) و .... الزامیست.
  • 7 - مطلقا ارسال تبلیغات با شماره های خدماتی مورد قبول نمی باشد، حتی شماره های بانكی.
مدارک ﻻزم

توجه فرماييد ارائه تمامي موارد ذيل جهت خدماتي شدن خطوط الزامي مي باشد

  • 1 - ارائه فرم خدماتی در سربرگ شركت يا سازمان با مهر و امضاي مدیرعامل.
  • 2 - ارائه تعهدنامه بر روی سربرگ با مهر شرکت و امضای مدیر عامل. (دانلود متن تعهدنامه)
  • 3 - ليست شماره موبايل هاي مخاطبين که با دریافت پیامک خدماتی موافق بوده و رضایت خود را اعلام کرده اند ، در فایل اکسل ذخیره و بارگذاری نمایید.(حداقل 100شماره همراه اول غیر تکراری)
  • 4 - ارائه عكس از صفحه " سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور " به آدرس http://ilenc.ir
  • 5 - ارائه کپی كارت ملي و گواهی امضای مديرعامل، نماينده مديرعامل يا نماينده قانوني شركت كه در تعهدنامه معرفي شده است. (برای سازمان دولتي ارائه معرفي نامه رسمی از سازمان مربوطه الزاميست و گواهی امضا نیاز نمی باشد .)
  • 6 - ارائه سفته یا چک حقوقی به مبلغ ٢٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال فقط براي شركت هاي خصوصي.

    برای اپراتور خطوط 21 بایستی سفته به مبلغ ۵٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا تکمیل گردد

  • 7 - ارسال تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس الزامی می باشد
  • نکته 1 :جهت خدماتی نمودن خطوط 21 بایستی مالکیت خط در مخابرات به صورت حقوقی (به نام شرکت یا سازمان) ثبت شده باشد

    نکته 2 :جهت خدماتی نمودن خطوط 50002 و 50005 بایستی نامه ای جدا در سربرگ آن اداره تنظیم گردد با محتوای اینکه آن شرکت به شرایط خدماتی کاملا واقف بوده و مسئولیت کلیه موارد ارسالی از خطوط اعم از حقوقی و حقیقی را به عهده میگیرد


حقوقی کردن خط خدماتی
  • دسته بندی پیامک ارسالی باید کامل و واضح باشد (برای مثال اعلام کد پیگیری، ارسال جزئیات خرید بلیط، ...)
  • نمونه پیامک ارسالی باید ذکر شود (برای مثال کاربر گرامی، خرید شما انجام شد. کد پیگیری ..... میباشد)
  • شماره های مربوط به تراکنش های بانکی نیازی به ارسال بانک شماره های مشترکین ندارند
  • صندوق های قرض الحسنه ، شرکت های بورس و ..... جهت درخواست شماره خدماتی نیازمند ارائه مجوز از بانک مرکزی هستند

شماره ای از حالت خدماتی خارج خواهد شد اگــــــر :
  • پیامکی مغایر با نمونه پیامکهای اعلام شده ارسال گردد
  • کاربر به شماره هایی غیر از فهرست اعلام شده پیامک ارسال کند
  • مشترک از دریافت هرگونه پیام شکایت نماید و چنانچه تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد
  • کاربر به تعهدات خود در زمینه شماره های خدماتی عمل ننماید
متن تعهدنامه استفاده از خط خدماتی بصورت زیر می باشد:

شرکت ................. تعهد می نماید از خط ....................... تنها به عنوان ارائه اطلاعات (خدماتی) استفاده نماید و هیچگونه ارسال تبلیغاتی از این خط انجام نگیرد و در صورت ارسال پیامک تبلیغاتی 20.000.000 تومان جریمه نسبت به تخلف انجام شده پرداخت نماید.

با توجه به اینکه روال جدید درخواست شماره خدماتی تاکنون انجام نشده است، لذا این مجموعه در قبال نحوه بررسی درخواست ها و یا زمان اعلام نتیجه بررسی اطلاعاتی ندارد. با اینحال، در مورد شماره هایی که درخواست آنها مورد موافقت همراه اول قرار گرفته باشد، به محض اعلام به این مجموعه، به شما اطلاع داده خواهد شد، بنابراین خواهشمند است از پیگیری وضعیت پروسه خدماتی جدا خودداری نمایید.